tirsdag, september 18

Vancouver og Washington-staten

Dagen begyndte igen tidligt. Jeg kørte de 250 kilometer fra Merritt til Vancouver-forstaden Coquitlam, hvor jeg havde et møde. Passioneret motorhometurist står der på mit visitkort, så et ”road trip” i bil, selvom det var en Chrysler 300, var lidt som at spille på udebane. Det hjalp at jeg hele formiddagen skulle kigge på motorhomes. Fra de små Roadtrack-modeller til de store 32 fods A-klasse motorhomesbusser med alt tænkeligt isenkram. Det var som at komme i himlen. Motorhomeferie er i mit hoved den helt rigtige måde at opleve naturen i Canada og USA, specielt hvis rejsen er med børn.

Eftter mødet, hvor jeg i tre timer fik en introduktion til det ene spændende motorhome efter det andet, så ramte jeg igen landevejen. USA skulle også være en del af denne tur. Jeg kørte sydpå og krydsede grænsen til Washington State.

Stoppede lige ved REI (Recreational Equiment Inc.) i Bellingham for at se om de havde noget udendørsudstyr jeg bare lige stod og manglede. Det var ikke tilfældet, så efter 45 minutters søgen i butikken måtte jeg fortsætte tomhændet.

Washington er en amerikansk delstat af kaffedrikkere. I Bellingham-området så jeg flere små uafhængige kaffebarer, også drive thru kaffebarer. Et fint alternativ til den Seattle-dominerende Starbucks-kæde.
Kaffestop.
Kaffested øst for Bellingham.

Holdt for vejarbejde på Highway 20 øst for Bellingham.

Mens jeg holdt for vejarbejde kom politiet forbi.

Landevejen gennem North Cascade National Park, Washington.

På vej over Washington-passet i North Cascade National Park kom dagens eneste regnvejr.

På østsiden af North Cascade National Park skiftede landskabet fra bjerge med sne på toppen og nåletræer til cowboy-land.

På vej ind i westernbyen Winthrop i Washington.

300 og jeg i Winthrop, Washington. Det begyndte at blive mørkt og vi skulle finde et sted for natten. Det blev ved Lake Pateros.

Fakta – mandag den 17. september
Oplevelser
: Motorhomesightseeing i Coquitlam, REI i Bellingham, North Cascade National Park, Winthrop.
Rute: Rachland Motel, Merritt - Highway 5 – Hope – TransCanada Highway 1 – 32 Fawcett Road, Coquitlam, Vancouver –Trans Canada Highway 1 – Highway 15 – US Border – Interstate 5 – Bellingham – Mt. Vernon – Washington Highway 20 – Road 153 – Pateros.
Kørte km: 670.