tirsdag, september 25

Lake O'Hara i Yoho National Park

Mandag skulle blive min heldige dag. Nu har jeg gennem flere år forsøgt at komme til Lake O'Hara i Yoho National Park i de canadiske Rocky Mountains. Endelig lykkedes det. Klokken 08.30 sad jeg i bussen. Jeg fik den sidste af 30 pladser på bussen ind til søen. Parks Canada har en busservice som kører fra en parkeringsplads ved TransCanada Highway 1 og de 11 kilometer til Lake O'Hara.
Iført billabonghue, to styk fleece, shorts, vandrestøvler og rygsæk indtog jeg Lake O'Hara-området.

Lake Oesa Trail
Jeg begyndte dagen med stien til Lake Oesa. Fra Lake O'Hara til Lake Oesa er der 3,2 kilometer hver vej. Niveauforskel 245 meter. Jeg forsatte fra Lake Oesa den ekstra kilometer til Lake O'Hara udsigtspunktet på Yukness Ledges Trail. Niveauforskel 25 meter.
Udsigt til Lake O'Hara fra Yukness Ledges stien.

Stien til Lake Oesa var dækket af ti centimeter nyfalden sne.

Udsigt til Lake O'Hara fra stien til Lake Oesa.

Opabin Lake Trail
Jeg gik de 2,6 kilometer hver vej fra Lake O'Hara og til Hungabee Lake. Niveauforskel 225 meter.
Stien til Opabin Lake.

Hungabee Lake.

Cascade Lakes på West Opabin Trail.

Med vandreture til Lake Oesa, til Hungabee Lake, rundt om Lake O'Hara, til campingområdet og til Alpine Club of Canadas hytte blev det til 17 kilometer vandring ved Lake O'Hara.

Fakta – mandag den 24. september
Oplevelser
: Lake O’Hara I Yoho National Park.
Rute: Canmore – Bow Valley Trail – TransCanada Highway 1 – Lake O’Hara – TransCanada Highway 1 – Canmore.
Kørte km: 182.