søndag, september 23

Glacier National Park, Montana

"Crown of the Continent" kaldes Glacier National Park. De spidse og snedækkede bjergetoppe kroner flot de nedre 48 sammenhængende stater. Desværre måtte jeg igen opleve en lukket bjergvej. De centrale dele Going-to-the-Sun-Road var lukket. Vejen, der går lige gennem Glacier National Park, blev voldsomt ødelagt af kraftige regnskyld i november 2006. Det har først nu været muligt at lukke vejen og begynde de nødvendige reperationer, så Going-to-the-Sun-Road igen kan åbne i midten af juni 2008, når sneen er smeltet.

Klokken var 07.15 da jeg trillede fra Whitefish mod Glacier National Park og i øst var solen ved at stå op over bjergene i nationalparken.

Fra US Highway 2 havde jeg hele tiden en smuk udsigt mod bjergene i Glacier National Park.

US Highway 2 lige vest for East Glacier.

Glacier National Park skiltet ved indkørslen til Going-to-the-Sun-Road fra St. Mary.

Jeg besøgte KOA campingpladsen ved St. Mary, der ligger med Glacier-bjergene i baghaven.

KOA campingpladsen ved St. Mary.

Vejen til Many Glacier.

Fra vejen til Many Glacier i Glacier National Park.

Jeg oplevede Glacier National Park i USA lørdag den 22. september inden klokken 14.00. Dagen fortsatte med oplevelser i Waterton Lakes National Park i Canada.