lørdag, september 29

Snart rejser jeg igen til Canada

Hjemme igen fra endnu en god tur til det vestlige Canada. Dennegang havde jeg valgt også at besøge Montana og Wyoming. 5.757 km på tolv dage i Canada og USA blev det til. Det lyder af meget, men min dag begyndte allerede kl. 04.00 og kl. 05.00 sad jeg i bilen. Når det blev lyst mellem kl. 07.00 og 08.00, så havde jeg allerede kørt de første 200-300 km. Det gav mig tid nok til at opleve og til at vandre.
Chrysler 300. Min tro følgesvend på rejsen rundt i Canada og USA.

Af forskellige årsager blev min rute med en afstikker til Vancouver som følger

dag 1 - Canada, Alberta, Calgary,

dag 2 - Banff National Park, British Columbia, Yoho National Park, Glacier National Park, Revelstoke National Park, Kamloops, Merritt,

dag 3 - Vancouver, USA, Washington, Bellingham, North Cascade National Park, Winthrop, Lake Pateros,

dag 4- Grand Coulee, lake Roosevelt National Recreation Area, Spokane, Idaho, Montana, Missoula, Bozeman,

dag 5 - Columbus, Absarokee, Red Lodge, Belfry, Silver Gate, Yellowstone National Park, Tower Junction, Canyon Junction, Lake Junction, West Thumb Junction, Old Faithful, Madison Junction, West Yellowstone,

dag 6 - Madison Junction, Norris Junction, Mammath Hot Springs, Tower Junction, Canyon Junction, Norris Junction, Mammath Hot Springs, Gardiner, Livingston, Bozeman,

dag 7 - Norris, Ennis, Virginia City, Twin Bridges, Dillon, Big Hole National Battlefield, Sula, Conner, Missoula, Polson, Whitefish,

dag 8 - West Glacier, Glacier National Park, East Glacier, St Mary, Many Glacier, Canada, Alberta, Waterton Lakes National Park, Pincher Creek,

dag 9 - Longview, Kananaskis Country, Peter Lougheed Provincial Park, Canmore, Banff, Canmore,

dag 10 -Yoho National Park, Lake O'Hara, Canmore,

dag 11 - Yoho National Park, Emerald Lake, Banff National Park, Lake Louise, Banff, Canmore,

dag 12 - Kananaskis Country, Peter Lougheed Provincial Park, Calgary,

dag 13 - Hjemme igen

Flere rejser til Canada
Jeg har stadig ikke fået nok af Canada. Der er så mange steder jeg endnu ikke har besøgt. Bl.a. en provins og to territorier. Læg dertil min lyst til at fordybe mig endnu mere i de smukke canadiske Rocky Mountains, så giver det stof til mange flere rejser til Canada.

Kære Canada. Det er ikke sidste gang du har set mig.