fredag, september 28

Canada - Jeg savner dig allerede

Sidste dag i Canada. Det er altid med lidt sorg i hjertet at jeg forlader Canada. Igen har jeg haft nogle fantastiske dage i verdens næststørste land og verdens bedste rejseland.

Nordic Centre ved Canmore.

Først skulle jeg dog lige køre de 68 kilometer grusvej fra Canmore til Kananaskis Lakes Drive og Highway 40 i Kananaskis. En smuk tur der tog mig halvanden time at køre. Jeg mødte kun fem andre trafikanter undervejs. Fremme ved Highway 40 kørte jeg ti kilometer sydpå til Elbow Lake.

Highway 40 gennem Kananaskis Country i det sydvestlige Alberta.

Elbow Lake Trail

Det skulle blive min sidste vandretur på denne rejse. Jeg havde valgt den korte tur op til smukke Elbow Lake. 1,3 km hver vej og 125 meter i niveauforskel. Fremme ved Elbow Lake gik jeg lidt videre langs med søen og rundt på campingområdet. I alt blev det til 4 km på denne sidste tur.

Jeg forlod Kananaskis Country og kørte mod Calgary.

Så var der kun Calgary og Calgary International Airport tilbage. Farvel Rocky Mountains. Goodbye Calgary. Ciao Canada. Jeg savner dig allerede. Så gik det hjem med Air Canada.

Fakta – onsdag den 26. september

Oplevelser: Spray-Dorian Road, Kananaskis Country, Peter Lougheed Provincial Park, Elbow Lake Trail.
Rute: Canmore – Spray-Dorian Road - Kananaskis Lakes Drive – Highway 40 – Elbow Lake Trail – Highway 40 – TransCanada Highway 1 – Calgary - Barlow Trail – Calgary Lufthavn.
Kørte km: 240.